Daca vrei sa anunti un eveniment sau lansarea unui nou produs, schimbarea unei strategii de comunicare cel mai simplu instrument de PR ramane comunicatul de presa. Comunicatele de presa sunt simplu de redactat, sunt scurte, obiective, includ toate informatiile necesare jurnalistilor pentru a le transforma in stiri de interes.
Comunicatul de presa are o structura tipica, se redacteaza in mod curent in mai toate institutiile de presa sau de PR, in companii, fiind foarte eficient la capitolul promovare si informare. In functie de ce are de transmis respectiva institutie se pot folosi mai multe tipuri de comunicate.
Cand trebuie sa invitam presa la un eveniment al companiei vom redacta un comunicat-invitatie cu o structura clara, tema, numele organizatiei, cine participa, unde se desfasoara evenimentul. Spre deosebire de alte comunicate, cel invitatie e trimis din timp presei ca sa isi faca un program fiecare si sa ajunga la timp. Pentru a avea o expunere media de calitate inainte de eveniment se va trimite si un comunicat de reamintire, in care sunt introduse informatiile esentiale din comunicatul-invitatie.
Comunicatul-anunt isi propune de la inceput sa convinga publicul sa participe la evenimente, jurnalistii trebuie sa gaseasca in interiorul sau toate informatiile si detaliile ca sa poata redacta o stire cat mai complexa. In momentul in care compania care trimite comunicatul vrea sa scoata in evidenta anumite date statistice trimite un comunicat statistic. Ideea este ca toate datele sa fie relevante si prezentate cat mai bine, pe intelesul tuturor-jurnalistul ar trebui sa aiba o stire din comunicat in doar cateva minute, fara prea mare efort.
Pe langa comunicatul-anunt mai putem redacta si comunicatul de informare, doar pentr evenimente foarte importante legate de o companie, apare un nou brand, apare o noua subdiviziune a companiei. Pentru lucrurile importante pe care o companie vrea sa le transmita rapid este foarte util comunicatul oficial, cu impact mare asupra publicului tinta. El e folosit si pentru o luare de pozitie, pentru apararea unor valori, pentru anuntarea unor schimbari care pot influenta populatia. Odata redactat comunicatul e poate fi publicat online pe https://www.ecomunicate.ro/, pentru a ajunge cat mai rapid la cei interesati. Platformele care accepta publicarea de comunicate online au trafic organic de calitate, comunicatul va fi vizualizat de foarte multa lume, informatia va circula rapid si va ajunge la oamenii care sunt direct interesati de ea.